Gode råd til jul i butikkerne
For mange butikker er julen helt central. Det er den fordi, den har så stor betydning i forhold til det samlede årsresultat i forretningen. For selvom vi har mange udsalgsdag og nye kommercielle tiltag som Black Friday, Cyber Monday og meget mere, så er mange butikker fortsat dybt afhængige af et stærkt julesalg.
Derfor er det relevant at spørge, hvordan man bedst muligt booster julesalget og får maksimal omsætning i perioden.
Forbered de ansatte
Service er fortsat et vigtigt ord i butikken. Og mange danskere føler, der bliver ringere og ringere service – også selvom der ikke ligger nogle konkrete undersøgelser på den ”oplevelse”.
Ikke desto mindre kan man skabe et bedre kundemiljø, hvis man forbereder de ansatte ordentligt på den ekstra travle tid, som julen er for de butiksansatte. En del af forberedelsen ligger i at træne personalet i, at mange vil have deres opmærksomhed. Her handler det om at anerkende, man ved, en ny kunde venter – f.eks. med et lille nik eller en klar besked om, at man har dem som den næste i køen.
Der må naturligvis heller ikke mangle ansatte i butikken, i de perioder hvor det peaker med antallet af kunder. Derfor skal vagtplanen også lægges ordentligt og der skal være mulighed for tilkaldehjælpere.
Invester i juleudsmykning
Julen handler meget om at hygge sig, og det skal din butik naturligvis afspejle. Med professionel juleudsmykning kan du skabe et indbydende miljø, som dine kunder nyder at opholde sig i.
Det giver også god mening, at man som fysisk butik investerer her, da man får bedre muligheder for at tiltrække folk fra gågaden, hvis butikken træder frem med flot pynt og et juletema.
I butikken vil den ekstra gode stemning muligvis føre til højere omsætning per indkøbskurv, da stemningen kan smitte af på købelysten.
Derfor giver det rigtig god mening, at man skaber et miljø, hvor de ansatte virkelig forkæler kunden, mens smuk udsmykning skaber en fantastik ramme.