Handelsbetingelser

KORT OG GODT

  • Fragt 29 DKK.
  • Fri fragt ordrer over 499 i Danmark - til andre lande er prisen max 99 DKK. 
  • Dag-til-dag levering i Danmark.
  • 14 dages bytte- og returret.
  • Returfragt til 47,50 DKK. Find den på vores returside.

Vi sidder klar til at besvare dine spørgsmål alle hverdage fra 08-20 på:
Tlf: 53829714
Email: info@lilleunivers.dk

 

FIRMAOPLYSNINGER 

lilleunivers.dk ejes og drives af:

Lille Univers ApS
Danagården 110
9230 Svenstrup J
CVR nr: 37808105

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på lilleunivers.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

 

BESTILLING AF VARER

Du kan bestille varer på lilleunivers.dk hele døgnet. Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”.

Når du er klar til at bestille, klikker du på ”Min kurv”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr. og vælger leveringsform. Du er ansvarlig og bærer risikoen for, at de indtastede kundeoplysninger er korrekte.

Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Videre til betaling”. Herefter går din ordre videre til lilleunivers.dk.

Bemærk at lilleunivers.dk sender dig en bestillingsbekræftelse i det øjeblik, du har lagt en ordre på webshoppen. Det er ikke en ordrebekræftelse. Du får en bekræftelse på at ordren er afsendt, når vi sender dig en mail med ”Ordre afsendt” i titellinjen. Hermed anses endelig aftale om bestilling af varer mellem dig og lilleunivers.dk for værende indgået.

Vi tager forbehold for tekniske fejl (herunder fejl på priser på shoppen), trykfejl og lagerstyringsfejl. Ligeledes tager vi forbehold for prisændringer.

 

LEVERING

Hos Lille Univers ApS bestræber vi os altid på hurtig levering, og vil gøre alt for at sende ordrer samme dag. Varer bestilt på hverdage inden kl. 16 bliver normalt afsendt samme dag. Normal leveringstid vil være 1-3 hverdage i Danmark. Ved kampanger tages der forbehold for 1-2 dages ekstra leveringstid pga travlhed. Alle ordrer sendes med Post Nord med track & trace nummer, samt forsikring for evt. bortkomst og beskadigelse op til 4.000 DKK.

På lilleunivers.dk kan du vælge mellem følgende leveringsmetoder i Danmark:

  • Post Nord Pakkeboks - 29 DKK. Gratis over 499 DKK
  • Post Nord Privatadresse - 39 DKK
  • Post Nord Erhvervsadresse - 29 DKK
  • Afhentning hos os - GRATIS

Varer til udlandet bliver sendt med den af Lille Univers ApS valgte leverandør, oftest Post Nord, GLS eller DHL.

  • Forsendelser til udlandet - 99 DKK

 

BETALING

På lilleunivers.dk kan du betale med:

  • Dankort
  • eDankort
  • VISA eller VISA/Dankort
  • MasterCard
  • Maestro
  • Mobile Pay

Der er ikke gebyr ved betaling med ovenstående kort på lilleunivers.dk.

Betalingen foregår over en krypteret server via 3.parts betalingsgateway og er lige så sikkert som at benytte dit kreditkort i supermarkedet.

Vi trækker først beløbet fra ordren, når pakken bliver afsendt fra vores lager.

 

GAVEKORT

Det er muligt at købe fragtfri gavekort på lilleunivers.dk. Gavekortet fremsendes med postbesørget brev til den angivne leveringsadresse.

Gavekort er gyldigt i 3 år efter udstedelsesdatoen. Gavekort kan ikke ombyttes til kontanter.

Gavekort må ikke videresælges til 3. mand, da dette medfører at gavekortet bliver ugyldigt.

Det er ikke muligt at anvende flere gavekort på en ordre. Får du alligevel behov for dette, kan du henvende dig til kundeservice via mail eller telefon.

Gavekort skal angives i det korrekte felt ved ordreafgivelsen, for at gavekortets værdi, kan fratrækkes ordrens samlede værdi.

Bemærk at det ikke er muligt at få pengene udbetalt for varer, der er betalt med gavekort.

FORTRYDELSESRET/RETURRET

Du har ret til at træde tilbage fra din købsaftale uden begrundelse inden for 14 dage.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.

Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 7 dage efter, du har fortrudt.

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os om din beslutning om at fortryde dit køb i en utvetydig erklæring (f.eks. ved brev eller e-mail).

Det er ikke nok blot at returnere varen, undlade at hente den på posthuset, eller undlade at tage imod pakken.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Det er dig som forbruger, der skal bevise, at du har gjort brug af din fortrydelsesret, inden fortrydelsesfristen udløber. Hvis du sender et almindeligt brev, kan du sikre dig bevis for afsendelse ved at få en kvittering på posthuset. Sender du en e-mail, skal du gemme en kopi af mailen. Hvis du vil være på den sikre side, kan du bede os om at kvittere på modtagelsen af e-mailen.

På nogle varer er der ikke fortrydelsesret, eller man kan miste sin fortrydelsesret.  Vi giver besked i ordrebekræftelsen, hvis der er varer, hvor fortrydelsesretten ikke gælder, fx på grund af varens art, eller hvor du kan fortabe din fortrydelsesret ved at bryde plomberinger.

Julegaver byttes frem til 31/01 året efter.

Hvis pakken returneres til os, pga. manglende afhentning på posthuset eller lignede, forbeholder vi os retten til at opkræve 100 DKK i forsendelses- og administrationsgebyr.

 

RETURNERING AF VARER

Hvis du vil returnere varerne, skal de tilbageleveres til:

Lille Univers ApS
Danagården 110
9230 Svenstrup J
Danmark

 

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen. Den billigste løsning for dig, vil oftest være at købe en returlabel hos os. Den finder du på vores returside.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

 

EMBALLAGE OG VARENS STAND

Varer sendes tilbage i original emballage. Varer, emballager, forseglinger og mærkater skal være intakte.

Ved tilbagelevering skal varerne være forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nr.

 

VÆRDIFORRINGELSE:

Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:

  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
  • den mangler originale labels, mærker el,
  • du reelt har taget varen i brug,
  • du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
  • du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.

Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

 

DOKUMENTATION FOR DIT KØB

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.

 

TILBAGEBETALING

Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet.

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. Du vil få en kvittering herfor på email.

Normal behandlingstid 1-4 hverdage, men i travle perioder kan behandlingstiden være op til 10 hverdage.

 

OMBYTNING

Vi kan desværre ikke tilbyde ombytning til andre størrelser eller varer, da den ønskede størrelse kan være udsolgt.

Derfor krediterer vi altid pengene tilsamme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Herefter kan du blot bestille den størrelse eller den vare du ønsker.

 

REKLAMATION

Du har 24 måneders reklamationsret på alle varer. Du kan således ikke påberåbe dig fejl og mangler, der viser sig senere end 24 måneder efter modtagelse af varen.

Eventuelle fejl eller mangler ved varerne skal påberåbes indenfor 2 dage efter, at disse blev konstateret eller burde have været konstateret.

Reklamationsretten gælder alene fejl og mangler ved varen, der var til stede på leveringstidspunktet og ikke fejl og skader, herunder slitage, opstået som følge af forkert brug i strid med bruger-/vedligeholdelsesvejledning, eller at varen efter din modtagelse påføres skader.

Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til: info@lilleunivers.dk eller telefonisk på: 53829714

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Varen skal sendes til:

Lille Univers ApS
Danagården 110
9230 Svenstrup J
Danmark

 

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb på op til 200 DKK for undersøgelse af varen.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkosninger samt evt. track and trace nummer.

 

HVIS DU VIL KLAGE OVER DIT KØB

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Michelle Pedersen på info@lilleunivers.dk . Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr

 

Senest opdateret d. 31.10.2017.

Glemt password?

💰Brug rabatkoden "ekstra10" og få 10% ekstra rabat på alle varer